środa, 26 sierpnia 2015

Zakochani ludzie w Indiach

Hej wszystkim :)

Ona: Na wstępie chcę wam od razu wyjaśnić, że w poprzednim poście chodziło mi o to, że często kobiety w Indiach są tak traktowane. Wiem, że nie wszystkie tak żyją, ale tych hindusek dobrze traktowanych jest mało i mieszkają przeważnie w dużych miastach. Ja miałam styczność z kobietami mieszkających w wioskach i je opisałam.

W tym poście chcę trochę powiedzieć o miłości w Indiach. Zaznaczam także, że nie jest tak zawsze, bo od zasad często są wyjątki. 

Zacznę od muzyki indyjskiej.O czym ona jest? Tak samo filmy. O czym opowiadają? W utworach zawarty jest temat zakazanej miłości. 

Dlaczego tak się dzieje?

Wróćmy do czasów kasty.
System kastowy - wyznawcy hinduizmu wierzą, że każdy człowiek jest przypisany do konkretnej warstwy społecznej. 


Ludzie należący do poszczególnych kast mogli wykonywać określone zawody. W odrebie każdej grupy ludzi panowały surowe zasady. Oto jedna z nich: można zawierać związki małżeńskie wyłącznie z osobami z tej samej warstwy społecznej. Także tradycją było wybieranie przyszłego partnera/partnerki przez rodziców. Dzieci ich nie miały nic do powiedzenia. Nawet, gdy  para nie była w sobie zakochana. Słyszałam też, że przyszli małżonkowie mogli się spotykać tylko w obecności rodziców i kilka dni przed ślubem. To samo działa w drugą stronę. Wyobraźcie sobie, że jesteście córką kupca i zakochaliście się w synu krawca, nie możecie się pobrać, bo jesteście w innej warstwie społecznej. Czy to nie straszne? Wiem także, że jest sporo rodzin, w których wszyscy świetnie się dogadują przed ślubem, ale tak jak mówiłam od zasady zawsze jest wyjątek :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz